شباب نیوز

آخرین اخبار نوجوانان

شباب نیوز

آخرین اخبار نوجوانان

کودکان باید امنیت اینترنت یاد بگیرند

کودکان به هنگام استفاده از اینترنت و ورود به تالار‌های گفت‌وگو باید از خطری که آنها را تهدید می‌کند مطلع باشند و به این وسیله اجازه فعالیت گروه‌های مخرب را ندهند. در حالی که امروزه خطرهای جدی اینترنت برای کودکان، مشخص شده است، هم اکنون تنها تعداد کمی از این افراد از خطرات یاد شده مطلع هستند و آنها را جدی می‌گیرند.
محققان دانشگاه لنشایر بریتانیا طی بیانیه‌ای اعلام کردند: امنیت اینترنتی و فراگیری آن توسط کودکان و نوجوانان باید در دستور کار سیستم آموزشی کشورها قرار بگیرد و هر چه سریع‌تر در کلیه مدارس تدریس شود.
راسل اوکنل مدیر این مرکز تحقیقاتی در این باره گفت: در حالی که امکان دسترسی به اینترنت در مدارس بیش از 92 درصد کودکان و نوجوانان 9 تا 19 ساله بریتانیایی فراهم شده است، یک سوم آنها هنوز هیچ چیز در مورد امنیت اینترنتی و خطرات ناشی از به کار بردن اینترنت را نمی‌دانند.
 

منبع :http://www.itna.ir/archives/news/003830.php

کاهش وزن دانش‌آموزان چاق از طریق بازی‌ها‌ی رایانه‌یی

به زودی در مدارس دولتی ایالت ویریجینیای غربی آمریکا یک بازی کامپیوتری به کار گرفته خواهد شد تا به دانش آموزان چاق کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند .

به کمک این بازی کامپیوتری، دانش آموزان 10 تا 14 ساله که علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند، قادر خواهند بود تا وزن خود را به طریقی دیگر کاهش دهند.

این بازی کامپیوتری برای نخستین بار در 20 مدرسه‌ی ابتدایی ویرجینا در اوایل 2005 به اجرا درآمد و مثبت بودن نتیجه‌ی آن اکنون مقامات را به آن داشته است تا در 157 مدرسه‌ی متوسطه‌ی و 753 مدرسه‌ی دولتی آن را به ا جرا بگذارند و این به معنای آن خواهد بود که 280 هزار دانش آموز مدارس دولت وی جینا به این بازی کامپیوتری دسترسی خواهند داشت .

هزینه‌ی این " کیت " و جعبه‌ی همراه آن 740 دلار است. گفتنی است دانش آموزان ایالت ویرجنیا بیشترین میزان فشار خون وچاقی مفرط را در میان دیگر دانش آموزان آمریکایی دارند .

منبع : ایسنا

والدین هم به بازی‌‏های رایانه‌‏ای علاقه‌‏مند ند

در حالی که تا به حال تصور می‌‏شد که سرگرم شدن کودکان به بازی‌‏های رایانه‌‏ای باعث درگیری‌‏های داخل خانواده و نارضایتی والدین می‌‏شود، نتایج تحقیقات حاکی از این است که بسیاری از والدین این بازی را عاملی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده تلقی می‌‏کنند.
انجمن جهانی نرم‌‏افزارهای سرگرمی در تحقیق اخیر خود دریافته است که به طور متوسط در خانه‌‏های افراد علاقه‌‏مند به بازی‌‏های رایانه‌‏ای ، 35 درصد از والدین خود را با بازی‌‏های رایانه‌‏ای و ویدیویی سرگرم می‌‏کنند.
طبق این تحقیق از میان این 35 درصد ، حدود 80 درصد از والدین کودکان خود بازی می‌‏کنند و 67 درصد آنها بر این باورند که این بازی‌‏ها باعث جمع شدن اعضای خانواده و گردهم آمدن آنها می‌‏شود.
در حالی که از یک سو افراد نگران تاثیر مخرب بازی‌‏های رایانه‌‏ای به کودکان هستند. والدین بر این باورندکه در جوامع پیشرفته که افراد تا حد زیادی منزوی هستند این بازی‌‏ها ابزاری توانمند برای افزایش دوستی‌‏ها و کاهش تنهایی افراد است.
 منبع : ایلنا