شباب نیوز

آخرین اخبار نوجوانان

شباب نیوز

آخرین اخبار نوجوانان

بازی‌های رایانه‌ای به کلاس‌های درس می آیند!

نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط موسسه انگلیسی Mori در مورد نگرش و طرز تفکر معلمان انگلیسی در مورد بازی‌های رایانه‌ای صورت گرفته نشان می‌دهد 59 درصد آموزگاران این کشور استفاده از این بازی‌ها را در کلاس‌های درس برای پیشبرد مقاصد آموزشی مفید می‌دانند، اگرچه اکثر معلمان هنوز با استفاده جوانان و نوجوانان از بازی‌هایی با روح خشونت مخالف هستند.

منبع : هموطن سلام

دانش آموزان مالزی هنگام ناهار و زنگ تفریح با موبایل صحبت میکنند

 

دانش‌آموزان در کشور مالزی می‌توانند رسما در مدرسه از تلفن همراه استفاده کنند اما این امر تنها به ناهار خوری، راه‌پله‌ها و فضاهای باز مدرسه و پیش از شروع کلاس‌ها، در طول زنگ تفریح و پس از جلسات درس محدود می‌شود.

این شرایط و قوانین در دستور‌العمل‌های استفاده از تلفن همراه در مدرسه و از سوی وزیر آموزش و پورش این کشور قید شده است. طبق این قوانین تمام تلفن‌های همراه در مدت تدریس، یادگیری و فعالیت‌های آموزشی باید خاموش باشند.از این رو هر گونه استفاده از تلفن‌های همراه شامل ارسال پیام کوتاه، بازی، ملودی‌های تلفن، استفاده از دوربین و سایر امکانات همگی فقط به ناهار خوری، راه‌پله‌ها و فضاهای باز در ساعات غیر درسی محدود می‌شود.

 

منبع : ایسنا

نرم‌افزار آموزشی زمین‌شناسی برای کودکان طراحی شد

به همت محققان سازمان زمین‌شناسی نرم‌افزار آموزشی زمین‌شناسی برای کودکان طراحی شد
به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با علوم زمین شناسی و معدن و ایجاد انگیزه و علاقه درونی نسبت به علوم، نرم‌افزار چند رسانه‌یی «ز، مثل زمین‌شناسی» به همت گروه فن‌آوری اطلاعات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تهیه و تولید شد.

در این نرم افزار سعی شده است با استفاده از شخصیت‌های کارتونی، مفاهیم پیچیده زمین‌شناسی به صورت شعر، ترانه و داستان ارائه شود.

منبع : ایسنا

هر رایانه برای 129 دانش‌آموز مازندرانی

مسئول IT سازمان آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: در حال حاضر، به ازای هر 129 دانش آموز مازندرانی، تنها یک دستگاه رایانه وجود دارد. 
ایرج دینی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کمبود تجهیزات رایانه‌ای در مدارس استان گفت: هم اکنون 581 هزار و 443 دانش آموز در 5 هزار و 151 واحد آموزشی در حال تحصیل هستند که از این تعداد، 50 درصد مدارس متوسطه استان، دارای کارگاه IT هستند.
وی، تعداد کارگاه‌های فناوری اطلاعات مدارس استان را 405 کارگاه اعلام کرد و افزود: برای به استاندارد رسیدن نسبت دانش‌آموز به رایانه در مقطع متوسطه، 5 هزار و 743 رایانه نیاز داریم.

منبع : شریف نیوز

بچه ها اسباب بازی هایتان را در اینترنت مبادله کنید

خانم  میشل مکسیا Michelle Maxia  ( در این عکس با دو بچه اش) بعد از چند سال کار بعنوان پلیس و بعد از بچه دار شدن ،خودش را بازنشسته کرد تا به خانه داری  و بچه داری بپردازه. او همیشه  در اینترنت و غیره بدنبال خرید اجناس ارزان بود. یکروز که در اتاق انتظار مطب یک کایروپراکتور ، با یکی از دو بچه اش نشسته بود متوجه شد که بچه کوچک یکی از مراجعین به مطب ، از اسباب بازی که دستش بود ناراضی است. ازش پرسید پس چه نوع اسباب بازی دوست داری؟. پسرک گفت فلان نوع . میشل بیکباره متوجه شد که پسر کوچک خودش همون اسباب بازی مورد علاقه اون پسرک را داره و اصلا ازش خوشش نیومده. و اتفاقا از  اسباب بازی اون پسره خیلی بیشتر خوشش میاد.  به اون پسره گفت مایلی که با پسر من طاق بزنی (مبادله کنی) ؟ و او با خوشحالی گفت حتما.

و از اینجا بود که جرقه ای در ذهنش زده شد: ایده تبادل اسباب بازی در اینترنت.

او   از اکتبر امسال یک سایتی  بنام www.toyswap.com  براه انداخت . در این سایت اول باید مجانا عضو بشی و هر عضو با یک نام و پس ورد  وارد سایت میشه و لیستی از اسباب بازی هایی که میخواد و یا داره  را وارد می کنه. این سایت احتیاجات شما  را با لیستهای سایر اعضا  مقایسه می کنه  و خلاصه  نیاز های اعضا را با همدیگه  مچ می کنه . به ازای هر معامله، فقط یک دلار به خانم میشل تعلق میگیره.  برای راحتی، ارزش اسباب بازی ها را بصورت یک طیف و با رنگهای مختلف نمایش میده .مثلا اگر اسباب بازی شما ارزشش بین صفر تا مثلا ۱۰ دلاره در طیف رنگ زرد قرار میگیره و الی آخر... در ضمن به ازای هر پنج معامله ، به شما یک اسباب بازی مجانی داده میشه...

اگر کسی اسباب بازی برای معامله نداره هم میتونه از سایر اعضای این سایت بخره و  خلاصه عضویت و مبادله و نمایش اسباب بازی در این سایت  مجانی است اگر هم اسباب بازی شما ارزشش کمتر  از اسباب بازی طرف مقابل باشه می توانید تفاوت قیمتش را نقدا و یا با اضافه کردن یک اسباب بازی  جبران کنید.

منبع : http://www.usatoday.com/tech/news/2005-12-14-toyswap-website_x.htm